Co dělají holky a kluci v polsku ?

11. března 2010 v 18:36 |  Křestanství
11.3.2010
Polské "dcery kapitalismu" nabízejí sex
Bývalá polská studentka kinematografie Katarzyna Roslaniec (29) studovala zvyklosti a jednání polských dívek v pubertě. Natočila pak zdrcující hraný film Galerianki, Dívky z nákupních center. Film byl uveden do polských kin loni na podzim a vyvolal v Polsku celonárodní debatu o rozkladu morálních hodnot v této konzervativní, katolické zemi 20 let po pádu komunismu.
Film je příběhem čtyř adolescentních dívek, které poskytují starším mužům sex za peníze a financují z toho svou drogovou závislost na drahých značkových oděvech a módních doplňcích. Získal takový kultovní status, že jeho DVD rodiče po celém Polsku svým dcerám konfiskují - funguje totiž jako návod k použití.
Vychází najevo, že katolické dívky, často ze středostavovských rodin, se prodávají za šálu od firmy Chanel či za dražší večeři. Mnozí v Polsku bědují, že konzumerismus zničil duši národa.
Funguje to tak, že dívky si vyberou potenciálního mecenáše, jdou za ním do obchodu a svedou ho tím, že si zkoušejí různé části oděvů. Sex poskytují za novou blůzku, nikdy za peníze. Většinou k sexu dochází na záchodech v nákupním středisku nebo v autě na parkovišti.
Roslaniecová charakterizuje "dívky z nákupních středisek" jako dcery kapitalismu. "Rodiče se jim někde ztratili v závodě o novou pračku nebo auto a málokdy jsou doma. Čtrnáctiletá dívka potřebuje hodnotový systém a ten se neutvoří bez vedení od rodičů. A tak dívky žijí ve světě, kde neexistují city, pouze cynická vypočítavost." Roslaniecová však poukazuje na to, že tento trend se nevyskytuje jen v Polsku.
Podle nedávné studie, jejíž vypracování zadal polský ombudsman pro děti, prodává 20 procent dětských prostitutů a prostitutek v Polsku své tělo za designerové oděvy, elektroniku či vstupenky na koncerty. Dívky v průměru se stávají prostitutkami v patnácti letech, chlapci ve čtrnácti.
Podle kritiků to dokazuje, že katolická církev v Polsku naprosto ztratila vliv na mladou generaci, pro niž jsou sex, alkohol a konzumerismus daleko přitažlivější.
Katolická církev se tolik bojí ztráty svého vlivu, že před několika lety postavila do jednoho obchodního střediska v Katowicích zpovědnici, kde se mezi předvánočními nákupy mohli nakupující nechat vyzpovídat.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama